• ampans@ampans.cat
  • 938 272 300

Més de 50 anys al costat de les persones amb disCapacitat intel·lectual

08.04.2020

Hem posat en marxa equips multidisciplinaris per atendre de forma telemàtica les necessitats de les persones confinades amb les seves famílies

Slide-servei-suport

AMPANS posa a disposició de les famílies el correu electrònic serveissuport@ampans.cat per derivar les consultes i ha habilitat un espai a la pàgina web amb una guia de consells, tasques i activitats per realitzar a casa amb les persones usuàries i les famílies

AMPANS ha posat a disposició de les famílies amb persones amb discapacitat intel·lectual entre els seus membres, ja siguin menors o adults, l'atenció personalitzada d'un equip multidisciplinari a través d' un servei telemàtic que és gratuït i confidencial.

Arran de la crisi sanitària originada per la COVID-19, les famílies amb persones amb discapacitat intel·lectual han de fer front a situacions complexes i desconegudes com el confinament. Des de l'ordre dictada per les administracions com la principal mesura per lluitar contra la pandèmia, no poden assistir als centres de dia o centres ocupacionals i han vist alterades les seves rutines.

L'entitat ha organitzat diversos equips multidisciplinaris per ajudar les persones i les famílies a superar aquest moment tan complicat i a poder entendre i portar millor dins de casa, la situació que s'està vivint. Els equips contacten amb les famílies a través de la videoconferència, el whatsapp, el correu electrònic i la trucada telefònica, si cal, a més de múltiples programes i aplicacions que faciliten les comunicacions virtuals.

o Escola d'Educació Especial: Les tutores, treballadores socials, fisios, logopedes i psicopedagogues vetllen per l'estat general de l'alumne, també emocionalment. Ajuden al manteniment d'hàbits i rutines, i donen suport a la família. Fan seguiment amb el SEMSDI i donen suport en les pautes de medicació. També ajuden a fer gestions administratives i/o sol·licituds d'ajudes, etc. Moodle, Classroom i la pàgina web d'AMPANS de recursos, són les eines més usades en la comunicació escola-famílies.

o Llars d'infants i adolescents: Les professionals fan seguiment de l'estat de salut físic i emocional dels infants i adolescents que han retornat temporalment al domicili familiar, per voluntat pròpia de la família, durant el confinament per coronavirus. Mantenen la coordinació amb professionals externs dels Centres d'Atenció Primària i serveis hospitalaris, i fan seguiment de la medicació i la coordinació amb el SEMSDI. El vídeo i la videoconferències són les eines més usades en la comunicació llars-famílies.

o Servei Prelaboral: L'equip fa seguiment de l'estat de salut, manteniment d'hàbits i rutines, i estat emocional de les persones usuàries. Informa i facilita enllaços de les mesures de prevenció de la Covid-19. Fan seguiment amb el SEMSDI, coordinació amb CAS (Centre d'Atenció i Seguiment) i donen suport en les pautes de medicació. Quan detecta la necessitat activa Serveis Socials per donar suport a domicili. Els grups de suport de whatsapp són l'eina més usada en la comunicació persona usuària-servei.

o Centre Ocupacional (SOI/STO): L'equip fa seguiment de l'estat de salut, manteniment d'hàbits i rutines, i estat emocional de les persones usuàries. Informa i facilita enllaços de les mesures de prevenció de la Covid-19. Fan seguiment amb el SEMSDI i donen suport en les pautes de medicació. la pàgina web d'AMPANS de recursos i els grups de suport de Whatsapp, són les eines més usades en la comunicació persona usuària-servei

o Centre Especial de Treball (USAP): L'equip fa seguiment de l'estat de salut, manteniment d'hàbits i rutines, i estat emocional de les persones. Orienta en les gestions de baixes, informa de les normatives administratives sobre la COVID-19, les afectacions de les ERTO, gestions administratives i acompanyament a les persones que viuen soles. Es coordina amb el SEMSDI i fa seguiment de l'administració de la medicació. Els grups de suport de whatsapp són l'eina més usada en la comunicació persona-servei.

o Servei d'Inserció: Suport a persones en recerca de feina: seguiment telefònic o en videotrucada de les persones en Recerca activa de Feina. Seguiments d'orientació laboral i d'especial atenció a la situació actual: treball emocional i social/econòmic. Tutories de seguiment i acompanyament a les persones que estan afectades per ERTO o acomiadaments. Intermediaris entre empreses i persones en situacions que les empreses hagin fet ERTO. Mitjançant trucades, videotrucades, whatsap i correu electrònic. Ús de plataformes virtuals: Google Hangouts o Skype. Les reunions setmanals d'equip les fan mitjançant la plataforma zoom.

o Centre de Noves Oportunitats: Els diversos equips distribuïts a la Catalunya central fan seguiment i suport en la gestió de les emocions, rutines, activitat física, normes del confinament. Ajuden a preparar les proves d'accés al GES (Graduat en Educació Secundària), formacions a mida, competències transversals bàsiques. Classroom, Zoom, Jitsi, vídeo trucades de whastapp i mòbil, a més del grups de suport de whatsapp, són les eines més usades en la comunicació persona usuària-servei

AMPANS posa a disposició de les famílies el correu electrònic serveissuport@ampans.cat per derivar les consultes i ha habilitat un espai a la pàgina web amb una guia de consells, tasques i activitats per realitzar a casa amb les persones usuàries i les famílies.

0 Comentaris

Encara no hi ha comentaris publicats. Sigues el primer en enviar-ne un.

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza cookies, tan pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per a més informació consulti la nostra Política de cookies.